Lager och inköp

Få ordning på ditt lager

Oavsett om du har för få artiklar på hyllorna eller för mycket liggande på lagret kan det få negativa effekter på både verksamhet och likviditet. En lagerfunktion kan hjälpa dig att undvika detta. e-conomics tilläggsmodul Lager och Inköp har utvecklats för små och medelstora företag och är helt integrerad med order, fakturering och bokföring.

I modulen registreras alla lagerförändringar så att du kan följa de enskilda artiklarna från köp till försäljning och hålla kontroll på företagets lager.

Kom igång direkt  - se hur du aktiverar Lager och Inköp i ditt avtal

 

Fördelar

Det ska vara enkelt att hålla ordning och att ha en bra översikt på lagret. Du kan upprätta ett obegränsat antal varunummer med varutexter i flera olika språk. Du kan även arbeta i färdiga schabloner för ordrar, beställningar och följesedlar. Andra fördelar:

 

  •     Du är ständigt uppdaterad om din lagerstatus, både värde och antalet artiklar.
  •     Du upprättar enkelt specifika rabattyper på dina varor.
  •     Du kan definera prisgrupper med kundspecifika priser och prislistor i olika valutor.

Så fungerar det

När du lägger en order skriver du enkelt ut en följesedel från tilläggsmodulen  - när du gör detta dras varorna automatiskt bort från lagret. På samma sätt läggs varor till när du bekräftar att du mottagit beställningar av varor. Det är väldigt enkelt och ger dig en bra översikt av din lagerstatus.

 

 

Om du har fler frågor får du gärna kontakta oss via info@e-conomic.se eller på telefon 0470-706290 alla vardagar mellan 10:00 - 15:00

Här kan du få en prisöversikt av avtalet och resterande tilläggsmoduler som är tillgängliga på e-conomic

Kom igång redan idag

Prova e-conomic gratis i 30 dagar, få tillgång till samtliga funktioner och skriv din första faktura på 5 minuter.

PRova gratis